Tuesday, November 6, 2007

I wanna back home


Don’t know why this semester starts, I start miss home! Every week must can hear many friends were discuss with other friend that when will back home? How to back home? Although just a week they didn’t back home, their family member will call to ask them why this week no back home and so on! Some time I really very jealous they and start thinking that, when I also can like they back home every week? When my family member will call me and ask me—“When you will back home”? ” Why this week you no back with your friends?”
I got how many weeks no back home? After the end of semester? It is next year already! I had no talk to my family a very long time already! Not I’m lazy, but they don’t have the free time to talk with me! I got try to call them, unfortunately unsuccessful!
I have face many problem while study at college! Some time really hope can find a person who can help me or willing to share my problem with me! Family and friends are the best choice for me, but both of this also not success! The conclusion that I got from this is, YOUR PROBLEM MUST SOLVE IT BY YOURSELF!
I very love my family! I also very miss my family! How good if I can see they again? How good if they willing to hear what I am talking about? How good if they beside me now?
What can I say now just, TREASURE THE TIME WHILE WITH FAMILY! RESPECT EACH OTHER AND DON’T DO THE THING THAT CAN HURT THEM!

不知怎么的最近竟然又开始想家了!每个星期都听到朋友们在讨论何时要买票回家什么时候因为回家而不能够上课或考试!只要有一个星期没回家,家人就会轮流打电话来问什么时候回家?为什么没回家?换作是以前的我可能会当作没一回事,但,换作现在的我,我会开始想,我到底有多就没回家了?我到底有多久没打电话回家了?我到底有多久没和家人见面了?看见身边的朋友个个都开开心心回家,我真的很希望自己的家人也在我身边!外面的社会很恐怖,学业的压力很大,情绪的变化控制不了,一个人生活的日子不好过,一个人伤心更难受。。。这时,才真正体会到家人的重要。才真正知道没有家人在身边会如此难受?看见朋友们一个个从投父母的怀抱,自己却孤孤单单一个人在宿舍,眼泪真的完全不需要任何理由就很自然的留下来了!流得出来的还好,强忍着在心里流的才真的难受!
有时候真的很不明白有些人竟然可以不理会父母的感想而到处惹事生非,三年都不回来见父母一次!而有些人却连见父母的机会都很难,甚至有些完全没机会与父母相见!!为什么大家就不懂得珍惜呢?难道真的要到了生死关头,还是失去了才知道他们的重要吗?失去了才觉醒都算还好,只怕失去了还不觉醒的才恐怖!
我很爱我的家人!我也很想念他们!如果可以再与他们见面那该有多好?如果他们能在我每遇到问题时都能出现,陪在我身边让我有足够的勇气去面对问题那有多好!?只希望日子能快些过,让我能尽快与家人见面!我也想回家!!

(因学校老师要求,MOOD从今以后将以两种语言版本出现!如有任何病句或grammar不对,敬请多多包涵!谢谢!!!)

1 comment:

lsw639 said...

Hai! Leng Mui, i am Leng Lui.

If you need a friend to talk to you can think of me.